Vanaf 1990 als Art Director en Creative director actief geweest bij grote bureaus in Nederland. Result, ResultDDB, DDB Amsterdam, PMSvW/Y&R, N=5, PMSvW/Y&R en Publicis. De laatste 15 jaar als Creative Director.

Vervolgens zes jaar freelance met wisselende copypartners. In die zes jaar ook actief binnen de maatschap Ceci n’est pas un Bureau, opgericht samen met Gertjan Hafkamp en Sikko Gerkema. In die hoedanigheid voor diverse klanten gewerkt, waaronder de Kamer van Koophandel, Avantium, Financieel Dagblad, Metakids, NRC, Independer, Wahid en sinds kort Bridgefund

Bureau's waar ik als freelancer voor heb gewerkt: Tribal DDB, DDB Amsterdam, Selmore, Lemz, Mensch, RLVNT, Qiss,Y&R, FHV-BBDO, Publicis, Havas Boondoggle, Burst, Total Creation, Ogilvy. 

Klantenlijst in willekeurige volgorde: McDonalds, Riedel (Appelsientje, Goudappeltje, Taksi), Coberco (zuivel), Honda, VSM (homeopathie), Lego, Volkswagen, McDonald’s, De Lotto, Toto-Slect, Eurocard Mastercard, Chipknip (introductie electronisch betalen). Amstel Bier, KPN, Hi, KLM, Brand bier, Holland Casino Eredivisie (sponsoring). Nationale Nederlanden (ING), Remia, Yacht, XS4all, Kamer van Koophandel, Koninklijke Landmacht, Renault, Oranjefonds, Ministerie van Buitenlandse zaken, Verkeer en Waterstaat, Ministerie van Binnenlandse zaken, Randstad, Nestle, Orange. Stichting ALS, Edet, Tempo, Free a Girl, Eurosport, Cap Gemini, Aegon, Bloemen.nl, Ziggo, Centraal beheer, Douwe Egberts, Samsung, Basic-Fit, Belastingsienst, Blokker, nlgroeit, de Nederlandse Hersenbank, Montel, Drukzo.nl, Unique, Welkoop, Dunit, MLDS, NRC, Metakids, Avantium, Slimme Wijken, Independer, Wahid, Bridgefund.

In 2019 een jaar aan klantenkant gewerkt, bij de Eurovitegroup. Daar verantwoordelijk voor marketing en de creatieve invulling van een van de grootste tegelgroothandels van Nederland, een eigen lijmfabriek viel ook onder de marketing paraplu met private label-en eigen merk producten.

Prijzen. Effies, ADCN lampen en Leeuwen bijvoorbeeld, de smaakmakers. Hoe belangrijk zijn prijzen?  Het prijswinnende creatieve werk dat ik gemaakt heb is in vrijwel alle gevallen commercieel succesvol geweest, dus dat zegt het voor mij eigenlijk al. Maar goed, slechte reclame verkoopt ook. Je hebt alleen meer geld nodig.

Overzicht belangrijkste prijzen:

ADCN-Lampen:

  • 1996 Toto-Select tijdschriftencampagne zilver (+ eervolle vermelding)

  • 1997 Toto-Select tv-commercial goud (+ eervolle vermelding)

  • 1998 Volkswagen bedrijfswagens dagblad zilver (+ 3 x eervolle vermelding)

  • 2001 Amstel Bier Drie Vrienden tv-campagne goud

  • 2002 Holland Casino Eredivisie tv-campagne zilver (+ eervolle vermelding)

  • 2002 Holland Casino Eredivisie radiocommercial zilver (+ eervolle vermelding)

  • 2002 Amsterdam Admirals tv-commercial zilver

  • 2007 Renault Ec02 radiocommercial zilver

  • 2007 Koninklijke Landmacht Geduldtest interactief zilver

  • 2012 Stichting ALS Nederland zilver

  • 2017 Metakids Print en Outdoor brons

 

Effies

  • 1995 Taksi goud

  • 1997 Toto-Select zilver

  • 1995 VSM dormiplant brons

  • 2001  Volkswagen Lupo en verder goud

  • 2002 Amstel Bier Schop het tot Superprof zilver

  • 2010 Sire Aardige mensen zilver

  • 2011 Nederlandse Hartstichting 6 minuten brons

  • 2012 Stichting ALS Nederland zilver

  • 2013 PostNL brons

  • 2024 Bridgefund brons

 

SJP Magneten

  • 2007 Koninklijke Landmacht printcampagne geschikt/ongeschikt

  • 2007 Koninklijke Landmacht tv-commercial oversteken geschikt/ongeschikt

  • 2007 Koninklijke Landmacht tv-commercial pizza geschikt/ongeschikt

  • 2007 Koninklijke Landmacht geduldtest banner interactief geschikt/ongeschikt

  • 2007 Koninklijke Landmacht geintegreerde campagne geschikt/ongeschikt

  • 2008 Koninklijke Landmacht doelgroepcampagne techniek

  • 2008 Koninklijke Landmacht digitale leiderschapstest

  • 2009 Koninklijke Landmacht bioscoopcommercial Elfstedentocht

  • 2009 Koninklijke Landmacht online pollvertising

  • 2010 Koninklijke Landmacht

  • 2011 Koninklijke Landmacht employer Branding

  • 2011 Randstad Iedereen heeft iets met Randstad geïntegreerd

  • 2011 Koninklijke Landmacht Playstation advertentie

  • 2012 PostNL Deel van je leven effectiviteit

 

SAN Accenten

  • 2001 Volkswagen tv-campagne

  • 2002 Amstel Bier Breakbumpers Champions League

  • 2002 Amstel Bier Schop het tot Superprof

  • 2005 Sire Kort Lontje

  • 2007 Kamer van Koophandel Met de kvk weet je wel beter

  • 2007 Koninklijke Landmacht geschikt/ongeschikt

  • 2007 Ministerie van VenW van AnaarBeter fileproof

  • 2008 Koninklijke Landmacht geschikt/ongeschikt verplaats je carriere

  • 2008 Koninklijke Landmacht Consistent Accent

  • 2010 Sire aardige mensen (non-profit)

  • 2010 Sire aardige mensen (geïntegreerd)

  • 2010 Randstad Iedereen heeft iets met Randstad

  • 2011 Stichting ALS Nederland non-profit

  • 2011 Stichting ALS Nederland geïntegreerd

  • 2012 Randstad Werken aan sportieve ambities

  • 2016 Kamer van Koophandel 

  • 2019 Reclameparels nominatie Koninklijke Landmacht

 

Esprix

  • 2010 Sire aardige mensen (goud)

  • 2010 Randstad Iedereen heeft iets met Randstad (zilver)

  • 2012 Stichting ALS Nederland Ik ben inmiddels overleden (zilver)

 

RAB radio award

  • 2009 Koninklijke Landmacht doktersafspraak

  • 2011 Fonds Slachtofferhulp campagne

  • 2012 Free a Girl realistische aanpak

 

Cannes Lions

  • 1997 Toto-Select zilver Film

  • 1998 Volkswagen Bedrijfswagens brons Print

  • 2001 KPN Mobile brons Film

  • 2011 Fonds Slachtofferhulp brons Radio

  • 2012 Stichting ALS Nederland goud Direct

  • 2012 Stichting ALS Nederland zilver Integrated

  • 2012 Stichting ALS Nederland zilver Media

 

Eurobest 

  • 1998 Volkswagen Bedrijfswagens Grand Prix Print

  • 2012 Stichting ALS Nederland goud PR

  • 2012 Stichting ALS Nederland zilver Direct

  • 2012 Stichting ALS Nederland brons Promo

 

Clio

  • 2012 Stichting ALS Nederland zilver direct

 

Epica

  • 1997 Toto-Select Goud

  • 2007 Koninklijke Landmacht integrated Zilver

  • 2012 Bloemen.nl goud Innovative use of social media

  • 2012 Stichting ALS Nederland zilver Direct

  • 2012 Stichting ALS Nederland brons Film

 

New York Festivals

  • 2000 Amsterdam Admirals brons

  • 2000 KPN Mobile brons

  • 2010 Fonds Slachtofferhulp Brons

  • 2012 Stichting ALS Nederland Grand Award

 

Cresta Awards

  • 2013 Stichting ALS Nederland Grand Prix Direct

  • 2013 Stichting ALS Nederland Goud Integrated

 

Cristal Awards

  • 2012 Stichting ALS Nederland goud Integrated

  • 2012 Stichting ALS Nederland goud Media

 

IMC Awards

  • Stichting ALS Nederland goud Integrated

  • Stichting ALS Nederland goud Direct

 

ADCN-vermeldingen, naast de al bovengenoemde vermeldingen:

  • 1998 VSM Dormiplant tv-commercial

  • 1998 Gerlings vakbladcampagne

  • 1997 Toto-Select Echte kenners regie

  • 1999 De Lotto goede doelen printcampagne

  • 2000 Volkswagen Bedrijfswagens dagbladadvertentie

  • 2001 NokNok Zwangerschap tv-commercial

  • 2001 Sire Vuurwerk buitenreclame

  • 2002 Amsterdam Admirals Postbode tv-commercial

  • 2002 Amstel breakbumpers tv-campagne

  • 2003 Amstel biljart tv-commercial

  • 2004 Remia tafeldekken tv-commercial

  • 2006 Sire Kort Lontje radiocommercial

  • 2007 Renault Eco2 radiocommercial

  • 2007 Koninklijke Landmacht geduldtest interactief

  • 2008 Koninklijke Landmacht buitenreclame marathon Amsterdam

  • 2009 Koninklijke Landmacht Elfstedentocht bioscoopcommercial

  • 2009 T-Mobile ringtonecommercial actiemarketing

  • 2009 Sire Aardige Mensen young directors

  • 2010 Stivoro Blackmail Yourself interactief

  • 2011 Bloemen.nl internet commercial

  • 2011 Stichting ALS Nederland geïntegreerd

  • 2011 Stichting ALS Nederland buitenreclame campagne

  • 2012 Bloemen.nl Is this spam? Actiemarketing

  • 2012 Bloemen.nl Is this spam? Interactief

  • 2013 Free a Girl dagbladcampagne

  • 2017 Metakids print

  • 2017 Metakids outdoor

profile+photo+Jeroen+van+Zwam.jpeg